آنچه يک موسسه خيريه را در مسير پيشرفت قرار ميدهد مديريت خيريه است که سبب ميشود يک موسسه خيريه بتواند به راحتي راه خود را در ميان ديگر موسسات خيريه بيابد و پيشرفت چشم گيري در زمينه فعاليت هاي خير خواهانه داشته باشد.
در يک کلام بايد کاري کنيد که "هيچ کاري از چشمان شما دور نماند". هرکاري را که در موسسه خيريه شما رخ ميدهد نبايد از چشمان شما دور بماند. اين موضوع اولين و مهمترين اصل مديريت خيريه است که به شما در مديريت درست خيريه کمک ميکند.
در جواب بايد گفت که بهترين کار استفاده از سيستم مديريت خيريه است که به شما در مديريت خيريه کمک شاياني مينمايد. اين سيستم ها با گزارشات دقيق و کامل از همه قسمت هاي خيريه به شما در مديريت خيريه ياري ميرسانند.
همانگونه که گفته شد مهمترين اصل در مديريت خيريه اين است که بتوانيد گزارش بگيريد. اما گزارش گيري از خيريه اي که تمام فعاليت هاي آن در سيستم هاي پراکنده ثبت ميشود و يا بصورت سنتي بايگاني ميگردد غير ممکن است. نکته مهم اين است تمام آنچه در موسسه خيريه اتفاق ميفتد بايد بصورت تجميع شده قابليت گزارش گيري داشته باشد. اين تجميع اطلاعات به مديران خيريه کمک ميکند تا بتواند مديريت خيريه خود را بوسيله گزارش گيري هاي تجميع شده و دقيق به نحو احسن انجام دهند. اما اين گزارش هاي دقيق فقط با مکانيزه سازي خيريه انجام ميگردد.
دليل اين امر اين است که مکانيزه سازي خيريه ها اين امکان را به آنها ميدهد تا بتوانند به راحتي تمام فعاليت هاي يک خيريه را ثبت کنند و در نتيجه علاوه بر جلوگيري از وقوع خطاهاي انساني، در صورت وقوع خطا عملکرد تمام کارمندان خيريه را مورد ارزيابي قرار داد
نظام تشويق و تنبيه ههمواره در تمام سازمان ها برقرار است و وجود آن سبب دلگرمي کارمندان موسسه به انجام دقيق تر و درست وظايف محوله به آنان ميگردد. رعايت اصل عدم يکسان در نظر گرفتن کارمندان در مديريت خيريه، سبب ايجاد حس رقابت در ميان کارمندان و درنتيجه پيشرفت بيش از پيش موسسه ميگردد.
جمع بندي
مديريت خيريه به دليل محدوديت بيشتر منابع مالي همواره امري چالش برانگيز براي مديران خيريه ها بوده است که سبب شده است بسياري از مديران خيريه ها در مديريت خيريه خود به مشکلاتي برخورد کنند که راه حل جامع آنها استفاده از سيستم مديريت خيريه است.
درباره این سایت